Spg. ang. Channa Bleheri

Postet under : Akvariesiden.dk - Andre fisk
Visninger : 326

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger AlexJ (Inaktiv) - 03/01-2019 15:58 03/01-2019 15:58
Indlægget er rettet 03/01-2019 17:55 03/01-2019 17:55 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Hej!

Jeg har haft selskabsakvarium i nogle år efterhånden, og er kommet frem til den konklusion at jeg gerne vil prøve noget nyt. Jeg er blevet lidt småforelsket i Channa Bleheri, og har i den forbindelse også læst om den på adskillige sider. Jeg synes dog, at der er mange delte meninger om krævende akvariestørrelse. Her på akvariesiden står der, at den skal bruge minimum 300 liter, hvor der på andre sider står at den kræver meget mindre. Jeg håber derfor, at der er nogen herinde, der kan tale af erfaring.
Mit akvarium er 180l med målene L: 101 X B: 41 X H: 50 CM. Vil enten en enkel eller et par Bleheri kunne gå i dette, hvis jeg tilpassede det til deres krav, plante- og lysmæssigt?

Vh. Alex

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Superbruger jacob - 03/01-2019 21:43 03/01-2019 21:43
Har ingen personlige erfaringer, men har tit tænkt om jeg skulle kaste mig ud i Channa slægten. Jeg tænker at 180 liter er ganske fint til et par. Husk nu at de ikke har godt en konstant temperatur, se mere her Eksternt link http://www.seriouslyfish.com/species/channa-bleheri/

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger AlexJ (Inaktiv) - 05/01-2019 14:57 05/01-2019 14:57
jacob skrev :
Har ingen personlige erfaringer, men har tit tænkt om jeg skulle kaste mig ud i Channa slægten. Jeg tænker at 180 liter er ganske fint til et par. Husk nu at de ikke har godt en konstant temperatur, se mere her Eksternt link http://www.seriouslyfish.com/species/channa-bleheri/

Tak for svaret. Når man skal holde temperaturen lavere om vinteren, har du så et bud på, hvad der kunne være den letteste og billigste metode til dette? Er det konstant at udskifte køle elementer, når temperaturen er stigende, eller er der andet man kan gøre? - Som altså ikke indebærer at skulle købe en dyr køler til akvariet.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Superbruger jacob - 05/01-2019 16:32 05/01-2019 16:32
Jeg tænker det er nemmest med et akvarie som er placeret køligt om vinteren. Det er selvfølgelig ikke en mulighed for alle.

Annoncører
Annoncører